[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
بروشور ها و کاتالوگ های تولیدی توسط اداره روابط عمومی::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ویژه ورودی های جدید1402::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۳۹۸

خبرنامه شماره ۳۹۷

خبرنامه شماره ۳۹۶

خبرنامه شماره ۳۹۵

خبرنامه شماره ۳۹۴

خبرنامه شماره ۳۹۳

خبرنامه شماره ۳۹۲

خبرنامه شماره ۳۹۱

خبرنامه شماره ۳۹۰

خبرنامه شماره ۳۸۹

خبرنامه شماره ۳۸۸

خبرنامه شماره ۳۸۷

خبرنامه شماره ۳۸۶

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
آرشیو خبرنامه آموزش عالی
..
حدیث از حضرت علی(ع)
مَن جاءَتهُ مَنِیَّتُهُ وهُوَ یَطلُبُ العِلمَ فبَینَهُ وبَینَ الأنبیاءِ دَرَجَهٌ؛
هر کس در حال طلب دانش مرگش فرا رسد ، میان او و پیامبران تنها یک درجه تفاوت باشد .
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: برگزاری مراسم دید و بازدید عید فطر با حضور هیات رئیسه و دانشگاهیان ::
 | تاریخ ارسال: 1403/1/25 | 
برگزاری مراسم دید و بازدید عید فطر با حضور هیات رئیسه و دانشگاهیان


مراسم دید و بازدید عید سعید فطر، صبح روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه و جمعی از دانشگاهیان، در مسجد الشهدای دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم ابتدا آیت‌الله حمیدی (امام جماعت پیشین مسجد دانشگاه) و مسئول اسبق دفتر مقام معظم رهبری در سخنان کوتاهی، عید سعید فطر و سال نو را به همگان تبریک گفت و با اشاره به حدیث امام علی (ع) که فرمودند «هر روزی که در آن گناه نباشد، عید است»، برای همه مومنین آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان و توفیق بندگی نمود. پس از آن، دکتر انبیاء (رئیس دانشگاه)، با تبریک سال نو و جشن تقرب و بندگی، گزارشی از موفقیت‌های دانشگاه در حوزه‌های گوناگون در سال ۱۴۰۲ ارائه کرد. وی گفت: به حول و قوه الهی، دانشگاه ما در سال گذشته ضمن حفظ همه شایستگی‌های خود، در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزش، پژوهش و فناوری و به ویژه ارتباط با جامعه و صنعت، با اقتدار رقبای دیرینه خود را پشت سر گذاشت.
رئیس دانشگاه گفت: در حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری، بیشترین سرانه محققین پراستناد ۱ و ۲ درصد و همچنین بالاترین سرانه مقالات علمی ISI در میان دانشگاه‌های کشور، از آن دانشگاه علم و صنعت ایران بوده است. وی افزود: صعود ۱۰۰ پله‌ای دانشگاه در رتبه‌بندی تایمز و ۹۰ پله‌ای در رتبه‌بندی کیو اس، احراز رتبه اول در حوزه ارتباط دانشگاه با جامعه، رشد ۱۴۰ درصدی در قراردادهای صنعتی، برگزاری فعالیت‌هایی مانند جشنواره‌های پژوهش و فناوری در تابستان و پاییز، تخصیص ۶۰ میلیارد تومان به نوسازی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، بازنگری در نحوه هزینه‌کرد قراردادهای پژوهشی و اعتبار پژوهشی پژوهشگران پراستناد و اعضای هیات علمی جدیدالاستخدام، اهم مطالبی است که در این بخش اتفاق افتاده است.

 

رئیس دانشگاه گزارش داد: در حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی هم اقدامات خوبی در سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد که برخی موارد آن مانند پذیرش دانشجوی بورسیه صنعتی، تصویب بسته‌های مهارت‌محور دروس مهارتی و اشتغال‌پذیر، تصویب آیین‌نامه کارشناسی کارورزانه، تصویب آیین‌نامه آموزش‌های کوتاه‌مدت و آیین‌نامه راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای، بازنگری آیین‌نامه فعالیت دستاوردهای پژوهشی برای دانشجویان دکتری، از آن میان قابل ذکر است. وی افزود: در حوزه فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی هم فعالیت‌های خوبی انجام شد مانند برگزاری اردوی بزرگ دانشجویان نوورود در مشهد مقدس- که دانشگاه علم و صنعت ایران، پیشتاز بوده است- برگزاری نشست‌های صمیمانه به مناسبت روز دانشجو با حضور شخصیت‌های مهم، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و مسیر روشن با حدود ۱۲ هزار نفر- روز که قطعاً بالاتر از همه دانشگاه‌های کشور است، صدور پروانه انتشار ۱۷ نشریه دانشگاهی، برگزاری ده‌ها برنامه مختلف توسط کانون‌های علمی، فرهنگی و هنری، برگزاری تعداد قابل توجهی جلسات هم‌اندیشی و هم‌افزایی اعضای هیات علمی با هدف تبیین اصول دانشگاه اسلامی و تشکیل کمیته‌های رصد دانشگاه با بهره‌گیری از ظرفیت شورای فرهنگی و استفاده از ظرفیت آن برای مدیریت بهتر فضای سیاسی دانشگاه، از جمله این اقدامات بوده است.
 

دکتر انبیاء اظهار داشت: در حوزه دانشجویی، پیگیری‌های بسیار خوبی مانند پیگیری های لازم برای احداث خوابگاه متاهلین، اجرای طرح پایش سلامت دانشجویان، بهسازی حسینیه خوابگاه و تامین تجهیزات آن، تقدیر از دانشجویان متاهل صاحب فرزند، شناسایی و حمایت مالی از ۱۰۰ دانشجو از طریق بنیاد حامیان دانشگاه، راه‌اندازی اورژانس خواهران و افتتاح کافه‌بانو در پارک حضرت معصومه (س)، از شاخص‌ترین اقدامات در این حوزه بوده است.
رئیس دانشگاه گزارش داد: در حوزه رفاه و سرمایه انسانی، اقدامات خوبی مانند اجرای طرح جهش علمی اعضای هیأت علمی، اعطای مجموعاً ۵۴۴ پایه تشویقی (که احکام ۳۵۱ پایه در سال ۱۴۰۲ و مابقی در اوایل سال جاری صادر شده)، پرداخت به موقع حق‌التدریس، حق‌التحقیق و گرنت دانشگاه، اعطای اعتبار پژوهشی هیأت علمی جوان، برگزاری مراسم روز معلم، روز کارمند و روز کارگر و برگزاری نشست‌هایی با حضور تمام کارکنان دانشگاه طی ۷ جلسه و گفت و شنود با آنان، برگزاری جلسه تقدیر از دانشجویان ممتاز فرزندان همکاران در روز دانش‌آموز و اعطای سبدهای کالا و پرداخت‌های نقدی به کارکنان و اساتید در حد بضاعت دانشگاه، از اقدامات دانشگاه در این حوزه بوده است. وی افزود: در راستای طرح نهضت ملی مسکن، از طریق وزارت عتف با وزارت مسکن توافق کردیم بخشی از زمین شلمبه دماوند برای ساخت تا ۲ هزار واحد برای  اعضای هیات علمی و یاوران علمی دانشگاه اختصاص یابد که با قوت پیگیری خواهد شد.

 

دکتر انبیاء گفت: علیرغم محدودیت‌های بودجه‌ای، سرانه فعالیت فرهنگی- اجتماعی و سرانه اردوهای دانشگاهی در دانشگاه علم و صنعت ایران، بالاتر از دانشگاه‌های بزرگ کشور بوده و در بخش خدمات رفاهی دانشجویی نیز به رغم تورم، بالاترین سرانه رفاهی دانشجویی کشور را داشته‌ایم. همچنین در حوزه عفاف و حجاب، در بین دانشگاه‌های کشور، برترین بودیم و بهترین عملکرد را نیز در مدیریت التهابات و اغتشاشات داشتیم.
رئیس دانشگاه در پایان سخنان خود با تقدیر از تلاش و همکاری آحاد دانشگاهیان گفت: آنچه از موفقیت‌های دانشگاه گزارش دادم، جز با تلاش همه دانشگاهیان، بویژه بزرگان دانشگاه میسر نمی‌شد. وی با دعا برای سلامت همه همکاران مبتلا به بیماری و آرزوی غفران الهی برای همه همکاران درگذشته دانشگاه، اظهار امیدواری کرد در آینده نیز دانشگاه بتواند به حرکت پرشتاب خود ادامه دهد و برای همیشه، نگین پرافتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران باقی بماند. وی ضمن تصریح بر لزوم الگوسازی از بزرگان دانشگاه و قدردانی از آنان در زمان حیاتشان، در خصوص نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: به نظر می‌رسد بخشی از ملازمات تولید، باید توسط محققان دانشگاه فراهم شود. مثلا افزایش ضریب استحصال نفت از میادین نفتی کشور، نیازمند توسعه فناوری و دانش فنی است. دانشگاه مهد دانش و فناوری، است و در تحقق شعار سال، نقش فزاینده دانشگاهیان به عنوان کسانی که بالاترین تراز را در جامعه دارند، مشخص می‌شود. وی تاکید کرد: باید گفتمان‌سازی، توانمندسازی و رفع موانع کنیم تا کارهای دانشگاه بهتر پیش رود.

 

رئیس دانشگاه در خاتمه تصریح کرد: علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی که با شتاب و بر اساس ریل‌گذاری‌های انجام شده پی گرفته خواهد شد، توسعه فعالیت فرهنگی و رسیدگی به معیشت دانشگاهیان، صدرنشین فعالیت‌های دانشگاه در سال جاری خواهد بود.
پس از مراسم دید و بازدید، دانشگاهیان با حضور در مقبره شهدای گمنام ضمن نثار فاتحه، با آرمان‌های شهدا تجدید عهد کردند. در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین شریف اصفهانی (مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه)، با درود به روان شهیدان و تبریک عید فطر، برای همگان آرزوی توفیق کرد.

 
 
دفعات مشاهده: 943 بار   |   دفعات چاپ: 94 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4657