حضور مدیر اداره رایزنان علمی وزارت عتف و رایزن علمی ایران در شرق آسیا در دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1402/12/9 | 
حضور مدیر اداره رایزنان علمی وزارت عتف و رایزن علمی ایران در شرق آسیا در دانشگاه علم و صنعت ایران

دانشگاه علم و صنعت ایران روز سه شنبه مورخ ۸ اسفند ۱۴۰۲ میزبان مدیر اداره رایزنان علمی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه رایزن علمی ایران در شرق آسیا (چین، کره جنوبی و ژاپن) بود. در این نشست که با حضور معاون پژوهش و تعاملات صنعتی، معاون آموزشی و مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه برگزار شد شرایط و امکان رشد و ارتقای روابط آکادمیک با کشور چین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 

در این نشست جناب آقای دکتر امیری (مدیر اداره رایزنان علمی سازمان امور دانشجویان ) ضمن تشریح سیاست‌های این سازمان در حوزه های همکاری‌های علمی بین‌المللی، برندسازی دانشگاه و جذب دانشجوی بین‌المللی بر فعال شدن هرچه بیشتر دانشگاه در این حوزه تاکید کردند. بعلاوه جناب آقای دکتر اسماعیل مهریار (رایزن علمی ایران در شرق آسیا) ضمن ارائه گزارشی از وضعیت حال حاضر کشور چین در حوزه فعالیت‌های جذب دانشجوی بین‌المللی و همکاری‌های علمی بین دانشگاهی، شرایط و پتانسیل‌های ارتقای روابط با دانشگاه‌ها و مراکز عملی-پژوهشی کشور چین در این زمینه را تشریح کردند.

 

مسئولان دانشگاه نیز ضمن استقبال از پیشنهادات ارتقای روابط با دانشگاه‌های چین و کشورهای شرق آسیا، با برشمردن پتانسیل‌های دانشگاه در حوزه‌های ۱- حمل و نقل، ۲- ماهواره، ۳- کامپوزیت، ۴- فناوری‌های عصبی، ۵- برخی از حوزه‌های نفتی همانند ازدیاد برداشت، سامانه‌های اندازه گیری نفت وگاز و ... بر فراهم بودن شرایط ارتقای همکاری‌ها تاکید کردند. این نشست نهایتا با بازدید میهمانان از دانشکده فناوری‌های نوین و دیدار با مسئولان این دانشکده به پایان رسید.